myneva Finlandin helppokäyttöisillä digitaalisilla ratkaisuilla hallitaan ja tehostetaan sosiaalihuollon asiakas- ja hoivatyötä. Yhtiön tärkeimpiä tuotteita ovat sosiaalihuolloin toiminnanohjausjärjestelmä myneva.hilkka sekä asiakastietojärjestelmä myneva.nappula. myneva Finland kuuluu myneva-konserniin, joka on Euroopan johtava sosiaalihuollon ohjelmistoratkaisujen tarjoaja.
myneva Finland Oy otti käyttöön konsernin Euroopan-yhtiöissä käytössä olevan Oracle NetSuite -toiminnanohjausjärjestelmän talouden- ja tilaustenhallintaan syksyllä 2024. Teknisestä käyttöönotosta vastasi konsernin pitkäaikainen sertifioitu järjestelmäkumppani Euroopassa. Finapartner vastasi järjestelmän Suomi-lokalisaation vaatimusten määrittelemisestä, yksikkötestauksesta, hyväksyntätestauksen tukemisesta ja Suomen-tiimin kouluttamisesta järjestelmän käyttöön. Lokalisointi Suomeen piti sisällään mm. sähköisen laskuliikenteen toteutuksen suomalaisten käytäntöjen mukaisesti, sähköisen pankkiliikenteen, suomalaisen tilikartan ja ALV-raportoinnin. Lisäksi huomioitiin yrityskohtaiset käytännöt ja tarpeet mm. laskutuksessa ja talousraportoinnissa.
Netwheels tarjoaa markkinoiden johtavan ratkaisun vaihtoautoja koskevan tiedon hyödyntämiseen vaihtoautokaupassa Suomessa. Netwheelsin ratkaisujen avulla hoituu vaihtoautojen mallintaminen, varastonhallinta ja autohuutokauppa sekä automarkkinatiedon tutkiminen. Asiakkaita ovat autoliikkeet, maahantuojat, ja rahoitusyhtiöt.
Netwheels fuusioitui osaksi Alma Media Finland Oy:tä marraskuussa 2024 ja on nyt osa Alma Media -konsernin markkinapaikkaliiketoimintaa Suomessa.
Finapartner hoiti talouden ohjauksen ja kehittämisen tehtäviä Netwheelsissä yritysjärjestelyhankkeen ajan vuosina 2023-2024. Finapartnerin tuella toteutettiin yhtiön talousprosessien ja järjestelmien muutos ja yhdistäminen Alma Median prosesseihin ja järjestelmiin.
Medanets Oy:lle tehtiin selvitys, jossa kartoitettiin yrityksellä käytössä olevat tilaus-toimitusprosessin, tuotekonfiguraatioiden ja talouden hallintaan liittyvät järjestelmät. Selvityksessä painotettiin erityisesti järjestelmien kykyä tukea liiketoiminnan skaalaamista ja kansainvälistymistä. Lopuksi annettiin toimenpidesuositukset järjestelmäkokonaisuuden kehittämiseksi.
”Medanets on kasvava yritys, ja me haluamme varautua tulevaan. Halusimme katsoa, mitä järjestelmiä pitäisi käyttää tänään ja huomenna, millaisia järjestelmiä tarvitaan, miten niiden pitää linkittyä toisiinsa ja mitä vaatimuksia niihin liittyy.
Liisa on tehnyt tosi hyvää työtä. Hänellä on kokonaisvaltainen osaaminen ja kyky ymmärtää meidän tarpeet ja kokonaisuus. Hän näki, miten järjestelmäkokonaisuus toimii tänään ja voisi toimia huomenna. Omin voimin tätä selvitystä ei olisi saatu tehtyä. Olemme tosi tyytyväisiä.”
– Juha-Matti Ranta, CEO, Medanets Oy
Medanets Oy kehittää ja myy mobiiliratkaisuja terveydenhuollon henkilöstön käyttöön. Sovellus yksinkertaistaa hoitorutiineja, tukee päätöksentekoa ja vapauttaa hoitoon aikaa. Näin se parantaa potilasturvallisuutta ja työnkulun tehokkuutta sekä pienentää kustannuksia.
Orbis Systems Oy otti käyttöön Netsuite ERP -järjestelmän toukokuussa 2022. Käyttöönoton myötä yhtiöllä on hyödynnettävissään yhtenäinen ERP-järjestelmäalusta konsernin eri puolilla maailmaa sijaitseville tytäryhtiöille. Ensimmäisessä vaiheessa käyttöönotto suoritettiin konsernin suomalaisessa emoyhtiössä.
Finapartner tuki yhtiötä järjestelmän talous- ja kirjanpitotoiminnallisuuksien käyttöönoton valmistelussa koordinoiden taloustoiminnallisuuksien määrittelyä ja testausta ja toteuttaen yhdessä Orbis Systemsin tiimin kanssa käyttöönottoa edeltävät työvaiheet. Näihin kuuluivat taloushallintoprosessien toteutuksen suunnittelu järjestelmässä, toiminnallisuuksien ja käyttöoikeuksien testaus, operatiivisten transaktioiden kirjanpitoautomaation tarkastus, käyttötapauksien ohjeistus ja dokumentointi sekä taloushallintohenkilöstön perehdyttäminen järjestelmän käyttöön. Asiantuntijapalvelu projektiin toteutettiin yhteistyössä Rantalainen Oy Botnian (ent. Vaasa VIICON Oy:n) kanssa, joka tarjosi projektiin kirjanpidon Netsuite-osaamisen.
Laadimme Ouralle dokumentaation, joka kuvaa liiketoimintaprosessit kirjanpidon ja ERP-järjestelmän näkökulmasta. Dokumentaation tavoitteena oli helpottaa prosesseihin liittyvien tulos- ja tasetapahtumien avaamista tarkasti konsernin lukujen parissa työskenteleville ihmisille sekä varmistaa, että taloushallinnon ja ERP-järjestelmän parissa tehtävän prosessikehitystyön tulokset ovat ajantasaisesti dokumentoitu.
Älysormuksia valmistava Oura on kansainvälisessä kuluttajamarkkinassa toimiva ja voimakkaasti kasvava terveysteknologia-alan yhtiö.
Teimme yhteistyössä Optomedin kanssa kattavan vaatimusmäärittelyn, ERP-järjestelmien vertailun ja järjestelmätoimittajan valinnan. Yhtiö toteutti käyttöönottoprojektin aikataulussa vuonna 2018 ja listautui Helsingin pörssin päälistalle vuoden 2019 lopulla käytössään uusi järjestelmä. Tämän jälkeen jatkokehitystoimia seurattiin yhteistyössä kevääseen 2021 asti.
”Esimäärittely oli merkittävässä roolissa hankkeen onnistumisessa. Määrittelyn avulla tiesimme, mitä olemme hankkimassa ja miten käyttöönotto tullaan tekemään.”
– Markku Virta, Strategic Sourcing, Co-Founder, Optomed Oyj
Terveysteknologiayhtiö Optomed tunnetaan kädessä pidettävien silmänpohjakameroiden ja niihin liittyvien tekoäly- ja ohjelmistoratkaisujen johtavana valmistajana maailmanlaajuisesti.
Manna Insect kehittää ja valmistaa ratkaisuja muuntaa ruokahävikki korkealaatuiseksi eläinrehuksi ja lannoitteeksi hyödyntämällä mustasotilaskärpäsen toukkaa ja Mannan kehittämää prosessiteknologiaa. Asiakkaita ovat mm. hävikkiä tuottavat yritykset, kuten kaupat sekä viljelijät, jäteyhtiöt, lannoite- ja rehualan yritykset sekä elintarviketeollisuus.
Liiketoiminnan konseptointivaiheessa suunnittelun tueksi ja pääomarahoituksen hakemiseksi tarvittiin taloussuunnittelua ja liiketoimintamallin mekaniikan hahmottamista lukuina. Yhtiö laati itse taloudelliset ennusteet Finapartnerin tuella.
”Tämän vaiheen yrityksessä toimitusjohtajan on tärkeää itse ymmärtää yhtiön talouden keskeiset asiat. Liisa auttoi hahmottamaan olennaiset muuttujat ja tunnusluvut ja tuki talousennusteiden ja kassavirtalaskelmien laatimisessa. Saimme käyttöömme työkalun, jonka avulla on helpompi pyörittää sekä liiketoimintaa että rahoitusta. Sen avulla sijoittajille voitiin esitellä yhtiön liikevaihtopotentiaalia, liiketoiminnan katetta ja rahoitustarpeita. Opin prosessista todella paljon ja siitä oli todella hyötyä.”
– Ykä Marjanen, CEO and CO-Founder, Manna Insect Oy
Manna Insect Oy on saanut pääomarahoituksen ammattisijoittajilta, joihin uskottava taloussuunnitelma vaikutti merkittävästi.
Tulosta systematiikalla.
Parhaan käyttökokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, laitetietojen tallentamiseen ja/tai käyttämiseen. Näiden teknologioiden hyväksyminen mahdollistaa tietojen, kuten selauskäyttäytymisen tai yksilöllisten tunnisteiden, käsittelyn tällä sivustolla. Suostumuksen epääminen tai sen peruuttaminen saattaa vaikuttaa haitallisesti sivuston toimintoihin ja ominaisuuksiin.