Talousohjauksen
kehittäminen

Talous- ja järjestelmäkonsultti
Taloushallinnon, laskennan, ennusteiden ja raportoinnin kehittäminen sekä ERP-järjestelmien parempi hyödyntäminen talousohjauksessa

Tutustu myös muihin palveluihimme:

Talousohjaus

Täsmällinen talousohjaus auttaa yritystäsi kasvamaan ja sinua pitämään asiat hallinnassa. Saat reaaliaikaista ja luotettavaa tietoa yrityksen taloudesta, reagointikykyä ja paremman ennustettavuuden. Kannattavuusdatan perusteella voit fokusoida toimintaa ja kehittää ansaintaa. Toimiva talousohjaus muodostuu useista eri osa-alueista. Teemme kehittämistyötä kaikkien niiden kuntoon laittamiseksi.

Toimivan talousohjauksen osa-alueet

Talousohjauksen kehittäminen

Tuemme yrityksesi kirjanpitäjiä ja taloustiimiä laadukkaan taloushallinnon toteuttamisessa. Mikäli hyödynnätte taloushallintoyritysten palveluita, teemme yhteistyötä heidän kanssaan. Kumppaniverkostomme kautta löydämme myös tarpeisiisi sopivat tilitoimistopalvelut.

Näkökulmia talousohjauksen kehittämiseen

automatisointi-ikoni

Automatisointi

Automatisoinnin avulla voidaan tehostaa toimintaa, vapauttaa ihmisten aikaa vaativampiin tehtäviin ja parantaa toiminnan laatua. Liiketoiminnan prosesseihin liittyvillä automatisoinneilla ja tiedonkäsittelyn rakenteilla on usein merkittävä vaikutus taloushallinnon työhön, talousdatan laatuun ja kirjanpitoon. Talousnäkökulma kannattaa ottaa kehittämistoimiin mukaan alusta lähtien, jotta automatisointi palvelee oikein myös kirjanpitoa ja taloushallintoa, eikä vahingossa lisää hallinnollisen työn määrää.

kansainväliset konsernit -ikoni

Kansainväliset konsernit

Taloushallinto ja talousohjaus etenkin useita maita kattavissa konsernissa on kotimaista yhtiötä monimutkaisempaa. Konserneissa haasteita tuovat eri maiden käytännöt ja vaatimukset myynti- ja ostolaskutuksen, kirjanpidon ja verotuksen suhteen. Tehtäessä yhtä maata koskevia valintoja esimerkiksi järjestelmien ja tilikartan suhteen onkin aina hyvä ottaa huomioon, miten ne vaikuttavat konsernin kokonaisuuteen.

riskienhallinta-ikoni

Riskienhallinta

Talouteen liittyvä riskienhallinta on perusasia, jonka ollessa kunnossa voit nukkua yösi hyvin. Perus-riskienhallinta sisältää asianmukaiset kontrollit prosesseissa, joissa käsitellään laskutusta tai rahaa, sijaisjärjestelyt, dokumentaatiot ja järjestelmien käyttöoikeuksien asianmukaisen hallinnan. Lisäksi riskienhallintaan voidaan lukea ”plan B” taloudellisen epävarmuuden, esimerkiksi yllättävien toimitusvaikeuksien tai maksuviiveiden hallitsemiseksi.

Tarvitsetko apua talousohjaukseen?