Riippumattomat tarvekartoitukset, määrittely, projektin ohjaus, taloustiimin tuki käyttöönotossa, ulkomaisten yhtiöiden Suomi-rolloutit.
Tutustu myös muihin palveluihimme:
Oli kyseessä sitten yksittäisen palikan vaihto laajemmassa järjestelmäkokonaisuudessa tai ERP-järjestelmän vaihto, autamme tiimiäsi projektin suunnittelussa ja läpiviennissä. Erityisalaamme ovat taloushallinnon ja -ohjauksen vaatimukset ERP-projekteissa.
Ulkomaisten konsernien käytössä olevien järjestelmien Suomeen suuntautuvissa käyttöönotoissa autamme varmistamaan, että järjestelmä vastaa suomalaisia sähköisen laskutuksen, pankkiliikenteen, kirjanpidon ja ALV-raportoinnin vaatimuksia. Kommunikoimme ja määrittelemme Suomi-spesifit vaatimukset konsernille ja autamme löytämään ratkaisut vaatimusten täyttämiseksi. Autamme myös testaamaan toteutettujen ratkaisujen vaatimuksenmukaisuutta.
Uuden talous- tai toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotto on suuri ponnistus yrityksen taloustiimille. Taloustiimin vahvaa panosta tarvitaan mm. määrittelyyn, datamigraatioon ja hyväksyntätestaukseen. On opiskeltava uusi järjestelmä, mukautettava prosesseja ja operoitava siirron ajan ja jonkin aikaa sen jälkeen vanhassa ja uudessa järjestelmässä. Samaan aikaan on hoidettava taloushallinnon jokapäiväiset tehtävät ja kuukausittaiset rutiinit. Hankkimalla meiltä vahvistusta projektitiimiisi saat käyttöösi kokemusta aiemmista käyttöönotoista sekä vahvan taloudellisen ja teknisen osaamisen. Tämä parantaa merkittävästi tiimin edellytyksiä onnistua projektissa sekä aikataulullisesti että kustannusten puolesta.
Tekniseen käyttöönottoon suosittelemme aina käyttöönottokonsultoinnin ostamista valittuun järjestelmään sertifioidulta järjestelmäkonsultilta. Finapartnerin rooli käyttöönotossa on toimia osana asiakkaan tiimiä ja tukea sitä osaamisellaan käyttöönottoprojektin ajan. Hyödyntämällä lukuisista aiemmista käyttöönotto- ja kehittämisprojekteista kertyneen kokemuksen edistät projektin pysymistä budjetissa ja aikataulussa, ja maaliin voidaan saapua hymyssä suin.
Uuden järjestelmän käyttöönotto tarkoittaa lähes aina prosessien mukauttamista ja uuden oppimista. Kaikkea tarvittavaa kehitystä ja optimointia ei kannata yleensä tehdä samalla kertaa käyttöönottoprojektissa, jotta käyttöönotto pysyy tiiviinä ja tehokkaana ja tiimin kuorma kohtuullisena. Kun järjestelmä on ollut käytössä jonkin aikaa ja sen käyttöön on kehittynyt rutiinia, on hedelmällinen aika ryhtyä tekemään jatkokehitystä. Jatkokehitys voi pitää sisällään havaittujen pienien mutta volyymikäytössä merkitykselliseksi muuttuvien puutteiden korjausta, käyttökokemuksen parantamista, automatisointia ja lisäintegraatioita. Jatkokehitysvaiheessa yrityksen oma henkilökunta osaa jo antaa kokemukseen perustuvia kehitysehdotuksia, ja tässä vaiheessa pystytään myös paremmin arvioimaan, mitkä toimenpiteet ovat kehittämispanoksen arvoisia ja mitkä eivät. Vasta jatkokehittämisen kautta järjestelmän käytössä päästään optimaaliseen tehokkuuteen ja käyttäjäkokemukseen.
Tulosta systematiikalla.
Parhaan käyttökokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, laitetietojen tallentamiseen ja/tai käyttämiseen. Näiden teknologioiden hyväksyminen mahdollistaa tietojen, kuten selauskäyttäytymisen tai yksilöllisten tunnisteiden, käsittelyn tällä sivustolla. Suostumuksen epääminen tai sen peruuttaminen saattaa vaikuttaa haitallisesti sivuston toimintoihin ja ominaisuuksiin.